Friday, June 10, 2005

انتخابات2 : تحلیل دسته اول

دسته اول یعنی اونهایی که رای نمی دن و تحریم میکنن عمدتا اونهایی هستن که یا به واسطه انقلاب یا به مرور زمان از هرم قدرت خارج شدند . گروه اول اصطلاحا سلطنت طلب هستند که از اول تمام انتخاباتها رو فرمایشی و دروغین می دونن . گروه دوم تو هیچ یک از انتخاباتهای قبلی علنا انتخابات رو تحریم نمی کردن اما این دوره افرادی مثل عبدالله نوری ، شیرین عبادی ، اکبر گنجی و ... این جرات رو به خودشون دادن . گروه دوم بر خلاف گروه اول با وجود اینکه اعلام کردن انتخابات تحریمه اما خیلی نسبت به انتخابات بی تفاوت نیستن و خیلی خوششون نمیاد مثلا قالیباف رئیس جمهور بشه و لذا ممکنه مثل نهضت آزادی انتخابات رو تحریم کنن و بعد به سمت اصلاح طلب ها ( عمدتا معین ) تغییر موضع بدن .
علاوه بر اینها نظریه تحریم انتخابات بین بعضی از دانشجوها که بعضا دنبال قیافه های روشنفکری هستن طرفدار داره .
به صورت کلی غیر از یه تعداد محدود آدمهایی که با دلیل ( جلوگیری از مشروعیت بخشی به انتخابات ) به فکر تحریم هستند مابقی به صورت ریشه خانوادگی هیچ وقت در این نظام رای نمی دن .

نظر شخصی : اون عده که هچ وقت رای نمیدن که هیچی اما اون عده ای که اخیرا به فکر تحریم افتادن یادشون باشه که تحریم انتخابات شورای شهر و مجلس شورای اسلامی اثر مثبتی نداشت و الان هیچ کس نمیگه مجلس هفتم نا مشروعه بلکه میگن خیلی اعصاب خردکنه . و این دردی رو از کسی دوا نمیکنه .

تحریم انتخابات تا زمانی که تقریبا حدود نصف افراد واجد شرایط رای میدن هیچ مشروعیتی رو از هیچ جا نمیگیره .

0 ایده از دیگران: