Friday, April 28, 2006

فارسی علمی

یه نیمچه طنزی به ذهنم رسیده بود راجع به داستان حجاب و حضور خانواده ها در استادیوم از اون مواردی که اگه از تاریخش بگذره بی مزه میشه با وجود این ترجیح دادم به یه مورد جدی و اون هم زیادی جدی بپردازم.
امروز که میل رو چک کردم دیدم عزیزی در مورد الکتروپولیش از من سوال کرده. من هم یه سری توضیحات براشون نوشتم و چند تا منبع معرفی کردم. بعد با گوگل سرچ کردم الکتروپولیش دیدم فقط و فقط یک مورد پیدا میکنه و اون هم نوشته قبلیه منه. یه نوشته روزمره ساده که طبیعتا دردی از کسی دوا نمیکنه. تا همین هفته پیش اگه کسی با گوگل سرچ میکرد الکتروپولیش هیچی پیدا نمیکرد اما از این به بعد یه چیزی پیدا میکنه که به دردش نمیخوره.
باید مطالب به درد بخور به زبان فارسی روی شبکه بذاریم باید اطلاعات رو در اختیار دیگران بذاریم و از اطلاعات دیگران استفاده کنیم. ساده ترین راهش اینه که به ویکی نوشتن برای ویکیپدیا تلاش بیشتری بکنیم. این خیلی بده که حداقل مطالب علمی هم به زبان فارسی وجود نداره. اگه هر کسی در حد خودش یه گوشه کار رو بگیره هر کسی خودش رو موظف بدونه هر ماه یه مطلب که به کار دیگران میاد تو وبلاگ ، ویکیپدیا و یا هر جای دیگه بنویسه وضع خیلی بهتر از این میشه.

ضرب المثل : تو که لالایی بلدی چرا خودت خوابت نمی بره.
ضرب المثل : یه جوالدوز به خودت بزن یه سوزن به دیگران.
ضرب المثل : تنبل نرو به سایه، سایه خودش میایه.

0 ایده از دیگران: