Wednesday, April 11, 2007

چرا سوئدی ها خوشگل تر از ایرانی ها هستند

به چشم خواهری اکثر دخترهای سوئدی خوشگل هستن. یعنی حداقل با معیارهای ایرانی ها که بنده هم از بخت نامراد جزو شون شدم خوشگلن. یکی از دوستان که تعطیلات ژانویه تشریف برده بود سواحل قناری و سینه و ناف کثیری دل داف، دید زده بود عرضه داشت اینها (سوئدی ها) یه چیز دیگن. در باب اینکه چرا اینها انقدر خوشگلن و به چه دلیل ما رو با کفگیر از اونجا درآوردن تئوریهای مختلفی داده شده.
تئوری اول: از نظر تاریخی ما اول آریایی بودیم بعد اسکندر اومد با لشگرش به ما تجاوز کرد بعد نوبت اعراب شد کمی بعدتر چنگیزاومد اون هم چه اومدنی این لابه لا هم ازبکها و تاتارها و هرچی خرده ریز دیگه است هی چپ و راست، راست شیکمشون رو میگرفتن، راست میومدن ایران. همین جوری بود تا کشور دوست و برادر افغانستان کریه ترین مردشو ( محمود افغان ریش قرمز) رو فرستاد اهل حال ترین شاه ما رو مورد عنایت قرار بده که داد. نادر شاه هم که یه تکون داد رفت هند رو گرفت نرفت محض رضای خدا ایتالیا رو بگیره که یه تنوعی داده بشه. القصه همون جور که اگه به آبی خوشرنگ زرد و قرمز و رنگهای دیگه رو اضافه کنی قهوه ای میشه، نژاد ما هم قهوه ای شده رفته پی کارش. اما این سوئدی ها چون غیر از یخ و سیب زمینی چیز دیگه ای نداشتن هیچ احمقی بهشون تجاوز نکرده برا همین قهوه ای نشدن.
تئوری دوم : شما خودت رو بذار جای خدا که جمعه میخوای استراحت کنی حالا ایرانیان عزیز از اول روز جمعه مشغول به کار شدن حالا هی بالا پایین میرن و بیخیال ماجرا نمیشن. خدا هم خسته است همین جوری بزن درو یه چیزی درست میکنه دیگه. مثلا رو کله مو نمیذاره اما روی دست و پا و دور ناف و هر جای مربوط و نامربوط دیگه است قالی کرمون پهن میکنه یا چه میدونم عوض ناف لوله پلیکا کار میداره یا کدو تنبل تو جالیز کپل میکاره. اما این سوئدی ها روز شنبه و یک شنبه که اول هفته خداست مشغول میشن. خب خدا سر حال تره وقت میداره رنگ چشم رو با اندازه گونه و رنگ لب ست میکنه. میکل آنژ وار بدنها رو تراش میده جوری که میگن ایول احسن الخالقین. با وجود این که دور روز (شنبه و یکشنبه) خدا به سوئدیها فرجه داد باز خیلی توقع ندارن کار تک سفارش میدن خب خدا هم رعایتشون رو میکنه جنس تر تمیز در میاره هفت میلیون با رشد جمعیت منفی. عین ایران نیست که همه چی سری دوزی باشه تپ و تپ تولید کنن. چینیها رو ببینید همه کپی پیست هم دیگن نصفه هندی ها رو فرشته های مقرب زمان بیکاری درست کردن. کلا هر جا تیراژ بالا بره کیفیت پایین میاد. شنیدم رییس جمهور فرمودند ما تا 120 میلیون راه داریم. شما جای خدا با وجود اینکه آخر وقته ولی ایرانیان تازه کارخونه رو روشن کردن مشغول تولید تراکتوری و تیراژ بالا برای رسیدن به 120 میلیون هستند، زیر نسخه اولی کاربن نمیذاری تا چند باره کاره نکنی. خب دیگه رعایت حال خدا رو نمیکنیم خدا هم رعایت حال ما نمیکنه اینه که نژاد تصادفی و کف آفتاب دیده میشه.

نتیجه جغرافیایی: جنبه ندارید سوئد نیاد. برین شاخ آفریقا
نتیجه تاریخی: خدا رحم کرد قبائل پلینزیایی بهمون حمله نکردن
نتیجه اداری: ساعتهاتون رو به وقت خدا تنظیم کنید
نتیجه خودروسازی: لامبورگینی و مزارتی بخوره تو سرتون همین سمند رو با دقت تولید کنید
نتیجه حکومتی: 120 میلیون از 80 میلیون بزرگتره پس بهتره
نتیجه خدا شناسی: رو هیچ کس زیادی حساب نکنید
نتیجه سیاسی: این نژاد انگلوساکسون که تو آبهای ما اومدن خیلی مالی نبودن خوش رفتاری کردیم تا طعمه بذاریم برای سوئدی ها

7 ایده از دیگران:

Anonymous said...

:))))

Anonymous said...

خوشمان آمد مبسوط!
خندیدیم آنچنان که اشک از گونه‌ها همی سرازیر شدندی!

Nader said...

خیلی با مزه بود :)

یک سوال:
آیا زیبایی انسان مفهومی مطلقه یا هر نوع و نژادی برای خودش یک شکل را زیبا می‌داند؟ به نظر می رسه که زیبایی یک مفهوم مطلق داشته باشه و مثلاً یک مرد چینی یا آفریقایی هم آن دختر سوئدی را زیباتر از هم قومهای خودش بدانه. اگر اینطوریه دلیل آن چیه؟ بخشی از آن صد درصد تکاملی و بیولوژیکی باید باشه.

Anonymous said...

خدایی با وبلاگت خیلی حال کردم
ای مطلبت که دیگه بحث نداره عالی بود

سياوش وطن دوست said...

آره جون خودت به چشم خواهری.انصافاً قشنگ نوشتی

Anonymous said...

آقا خيلي خوب نوشته بودي

Anonymous said...

از نظر نژادی ما ایرانی ها چندان تفاوتی با زمان هخامنشیان نداریم، این را من نمی گم تمام آزمایشات DNA ایی که از استخوان های بسیار زیادی که تا کنون پیدا شده کشف کردند، توجه داشته باش که خود هخامنشی ها هم اصل نژادی که از سیبری می آمد نبودند، با اون نژاد 2000 و اندی سال فاصله داشتند، ما در حدود 5000 سال پیش از سیبری به ایران آمدیم، این نوشته های یونانی ها هم که در مورد رنگ قرمز ریش و مو و قد بلند و هیکل لاغر و ماهیچه ای نوشته اند ، چیز دور از دسترسی نیست، هنوز هم در روستا ها حنا می کند موهاشون رو ، و قد بلند و هیکل بزرگ هم با یکی دو سال بدن سازی و دوری از ساندویچ و پیتزا و روغن نباتی ممکن است و دور از ذهن نیست ، کلا به نظرم نظریه موی زرد و چشم آبی که برخی ها در مورد هخامنشی ها تبلیغ می کنند نتنها دروغ و خیالبافی بیش نیست ، بلکه حتی ممکنه نیرنگی از سوی دشمنان ما باشه برای نگاه داشتن یک عقده و دور نگاه داشتن ما از به خود آمادن و خودشناختن و خودسازی دوباره ... درست نمی دونم کی بود ولی می گفت اگر می خواهی یک ملت به بزرگی و شکوه نرسند ، بزرگان اونها رو به حد بسیار دست نیافتنی برای اون ملت بزرگ جلوه بده ! خیلی مهمه این! ، الان ما هزار هزار برابر موقعیت های بیشتری نسبت به هخامنشیان داریم، ولی در یک سری چیزهای تقریباً تخیلی متاسفانه گیر کردیم و اصل قضیه رو نمی بینیم ، شما موهات رو حنا بزن ، فر کن، لباس هخامنشی بپوش، کتاب آموزش پارسی باستان بخر و یاد بگیر، از فردا هم گفتار نیک و پندار نیک و کردار نیک رو سر لوحه زندگی خودت قرار بده ، به همین سادگی یک ایرانی می شه هخامنشی، اصلا صبحت از دوباره هخامنشی شدن نیست ها!!! به نظر من ما ایرانی ها به نسبت مردم دنیا هنوز هم هخامنشی هستیم، فقط یک کمی یادمون رفته ...