Wednesday, December 7, 2005

اینجا ایران است

1- منوچهر نوذری به رحمت ایزدی پیوست . خدایش بیامرزاد . یه خاطره گفته که با یه نفر واسطه شنیدم . بعید می دونم شنیده باشید .
می گفت : درست بعد از انقلاب که بگیر ببند و بود و ما هم مثل خیلی ها فلنگ رو نبسته بودیم ، ما رو یه جا جمع کردن و بهمون گفتن شما مفسد فی الارض هستید یعنی خونتون حلاله و کشتنتون ثواب . چندین سال گذشت و طی یه مراسمی یکی از مسئولین بلند پایه نظام در جلسه که هنرمندان حضور داشتند به ما گفت : شما عطیه های الهی هستید . بالاخره نفمیدیم عطیه الهی هستیم یا مفسد فی الارض .
2- فرهاد تا زمانی که زنده بود اخ و پیف بود . جرات برگزاری کنسرت نداشت چرا که یه عده ای فشار دادن رو دوست داشتن و یه عده دیگه هم از اینکه یه عده فشار دادن رو دوست داشتن خوشحال بودن چون کلا فشار رو چیز خوبی می دونستن و می دونن . حالا که رفته اون دنیا همون آقایون که اعتقاد داشتند فشار چیز خوبیه ترانه و آهنگهای بنده خدا رو مصادره به مطلوب کردن ، مصادره کردنی .
3- به قول یکی از دوستان حمید سبزواری و علی معلم از بزرگان شعر درباری معاصر هستند . جالبه این سبزواری هم از دست عزیزان ناراحته . آخه اگه تو هم آره که بقیه برن ماستاشون رو کیسه کنن .
4- 60 تا مسئول اومدن و رفتن ؛ جلسه گذاشتن و بحث کردن و هزار جور قر و قمبیل دیگه که نباید جنشواره سینمای دفاع مقدس تعطیل بشه و آخر سر هم برگزارش کردن . با چه کیفیتی ؟ من که کارشناس نیستم . اما می فهمم که سینمای دفاع مقدس برای بعضی ها خیلی مهمه و می فهمم اگه حاتمی کیا بهترین کارگردان فیلم دفاع مقدس نباشه حداقل تو 3 تا اول هست . می فهمم وقتی حاتمی کیا هم میاد میگه من دیگه فیلم ذفاع مقدس نمی سازم . با شماها نمیشه کار کرد ؛ یعنی چی .
5- آقایون از تو صندوقچه ننه بزرگشون سینمای معنا گرا رو در آووردن و هی گفتن معنا گرا معنا گرا . عزیزان چرا هنوز "اینجا چراغی روشن است " اکران درست حسابی نشده . میر کریمی که خودیه . معناگرایان عزیز دنبال چی می گردین . کنستانین فیلم 2005 ؟ دادار دودور ؟
6- شجریان کنسرت می دهد و مردم خودشون رو خفه می کنند . هنرمند سنتی ما در آمریکا زندگی می کند و هر چند وقت یکبار با ما سک سک .با صدای بلند میگه صدا و سیما هرگز ! اینها بو میدن ! بگذریم که آوای ایرانی با صدای شجریان آباد شد .

اینجا ایران است یک روز عطیه الهی هستی یک روز مفسد فی الارض ، زنده ات رو محل سگ نمی ذارن مرده ات رو حلوا حلوا می کنن . شاعر دربار هم که باشی صله ات رو یه موقع نمی دهند . بهترین فیلمساز دفاع مقدس هم باشی باید بری فیلم اجتماعی بسازی . هرچه سنتی تر باشی جایت دورتر است . اینجا ایران است . اینجا جایی است که هواپیما سقوط می کند شهید درست می شود . عزیز را شهید می کنند . شهید را شهید می کنند و خود نمی فهمند . اینجا ایران است .

0 ایده از دیگران: