Monday, November 7, 2005

ای کاش به این موضوع توجه بیشتری بشه


برای اینجا سه تا داستان فرستاده بودم . (با تشکر از صالح که لینک داده بود ) .
موضوع یکی از داستانهای من هم مرگ بود . واقعا فکر نمی کردم 84% نوشته های راجع به مرگ باشن . تو اینکه مرگ و جهان پس از مرگ به واسطه اینکه ملموس نیستند ، مورد توجه نویسنده ها ( به خصوص آماتور عین خودم) هستند ، شکی نیست . اما به نظرم این درصد بالا نوشته راجع به مرگ با توجه به اینکه احتمالا بیشتر از 90% نویسنده زیر 30 سال هستند معنایی خیلی بیشتر از جالب بودن این موضوع داره . ای کاش به این مطلب توجه بیشتری بشه . توجه بشه که درصد بالایی از نوشته ها راجع به خودکشی بوده .
ازاونجایی که احتمالا بیشتر از 90% شرکت کننده ها زیر 30 سال هستند ، عمده شرکت کننده ها از نسل کودکان جنگ هستند . نسلی که در کودکی با جنگ مواجه شد و طبیعتا تاثیری که اون دوران روش گذاشته همیشه همراهش خواهد بود . من خودم هیچ گاه زیر زمین خونمون که هنگام آژیر قرمز پر میشد از آدم یادم نمیره . علاوه بر آثار ناخودآگاه ، حجم عظیمی از تبلیغات جنگ متوجه همین نسل بود . شاید توجه بیش از حد نوشته ها به مرگ ، ناشی از همین تاثیرات باشه که از دوران جنگ باقی مونده و خودش رو به این شکل داره نشون میده . اگر این توجیه کاملا درست هم باشه اما دلیلی بر این نیست که افسردگی جامعه خودمون رو بپذیریم . این نسل از فقدان تفریح و فضای شاد رنج میبره .
اگه "جنگ" موضوع مرگ رو موضوع غالب کرده ،
خودکشی با "نبودن فضای تفریح" تو ذهنها پررنگ شده . اگه برای اولی کاری نمیشه کرد ، حداقل برای دومی یه فکری بشه . ای کاش به این موضوع توجه بیشتری بشه.

اضافات افاضات : دیشب کاخ نیاوران رفتم اما ساعت 9:15 رسیدم . (پدر ترافیک خیابان ولی عصر بسوزه ) هیچی دوباره از اون سر دنیا کوبیدیم آمدیم این سر دنیا .

0 ایده از دیگران: