Friday, November 25, 2005

جمعه بازار

با شنیاکی بارها سر این قضیه بحث کرده بودم که رشد ما وابسته به اشتراک گذاشتن اطلاعاته . یعنی اگه من اطلاعات به دردبه خور در اختیار دیگران بذارم ، دیگران هم احتمالا همین کار رو خواهند کرد و به طور جمعی رشد صورت میگیره . به همین دلیل تصمیم گرفتم بعضی از سایتهایی که به قول پرویز زاهد (که از اساتید به اشتراک گذاشتن اطلاعات به دربخور می باشد ) حین شخم زدن اینترنت پیدا کردم و برام جالب بوده رو معرفی کنم باشد که دیگران هم چنین کنند .
سعی می کنم حداقل هر دو هفته یک بار یه جمعه بازار برگزار کنم تا ببینیم خدا چی میخواد .

این جمعه بازار به کارهای گرافیکی آنلاین اختصاص داره .

1- اگه با جکسون پولاک نقاش معاصر آمریکایی آشنا هستید به این اینجا یه سر بزنید تا یه نقاشی مشابه پولاک بکشید .
اگه باهاش آشنا نیستید به طور خلاصه آدمی بوده که خیلی ها میگفتن فقظ رنگ روی بوم میمالیده و هیچ هنری نداشته و بعضی هم اون رو بزرگترین نقاش معاصر آمریکا می دونستن . برای آشنایی بیشتر از ویکیپدیا بپرسید و مختصر آشنا بشید . این هم یکی از کارهاشه . برای بیشتر آشنا شدن می تونید فیلم پولاک با بازی اد هریس رو ببینید .

2- این سایت یه سری ابزار ساده طراحی در اخیار گذاشته ولی به طور اعجاب آوری طرح های شفاف و زنده و حتی قابل ارائه ازش درمیاد . به هر حال من رو خیلی مشغول به خودش کرد .

3- احتمالا تا حالا از این تصاویری که با علامات اسکی یه عکس رو نشون میده دیدید . اگر تا حالا ندید به اینجا یه سری بزنید و ببینید . به علاوه اگه دلتون خواست عکس خودتون رو با فرمت و اندازه مناسب آپلود کنید و اسکی شده تحویل بگیرید .

4- پرتره های عجیب غریب پیکاسو رو دوست دارید ؟ می تونید خوتون یکی از این پرتره ها بکشید . فقط کافی درست انتخاب کنید .

5- مجددا یه فضای آنلاین برای طراحی . چندان قوی نیست اما امکانات جالبی رو گذاشته .

6- این هم برای اونهایی که حال و حوصله طراحی نوشته ندارن . با انتخاب style دلخواه ، بنویسید و گرافیکی نوشته خود را تحویل بگیرید .

فعلا همین .

اضافات افاضات : از این سبک نوشتن برای مخاطب حالم به هم میخوره . یعنی جمله ای مثل "اگر تا حالا ندید به اینجا یه سری بزنید و ببینید " منو یاد برنامه کودک میندازه . باید یه جور ادبیات مناسب برای این جمعه بازارها پیدا کنم که حداقل خودم نیاز موال پیدا نکنم .

0 ایده از دیگران: