Saturday, July 15, 2006

Battle Royale

بعضی از فیلمها فارغ از اجرا ایده هایی دارن که میتونه چندین روز ذهن رو درگیر کنه. اگه من توی این موقعیت بودم چی کار می کردم. اگه فلانی تو این موقعیت قرار بگیره چی کار میکنه.
بعد از دیدن فیلم Battle Royale چندین بار خودم و دوستان رو تو موقعیت این فیلم قرار دادم و هنوز هم ذهنم درگیره.
داستان فیلم از این قراره که 40 تا همکلاسی در یک جزیره قرار میگرن و با ابزاری در که در اختیارشون قرار داده میشه باید همدیگه رو بکشن تا تنها یک نفر باقی بمونه تا اون فرد به اصطلاح برنده بازی بشه. اگر بعد از سه روز بازی برنده ای نداشته باشه همگی کشته میشن. به عبارت ساده تر بکش تا زنده بمونی.
تو این مدت که ذهنم درگیر این داستان بکش تا زنده بمونی بوده به دو تا نتیجه رسیدم: 1- تو این موقعیت رفتارهایی از من سر خواهد زد که الان برای خودم قابل پیش بینی نیست چرا که تا حالا در چنین موقعیتی قرار نگرفتم که از خودم به اندازه کافی شناخت داشته باشم. 2- تو این موقعیت دو تا ترس مهم وجود داره: یکی ترس از مردن که منشا اصلی عملها و عکس العمل ها میشه و دیگری ترس از رفتار غیرمعقول آدمهایی که ممکنه بهشون اعتماد داشته باشی (نکنه این رفیق چندین ساله برای این خودش زنده بمونه حاضر باشه منو بکشه).
خلاصه این که اگه از دیدن فیلمهای خشن که همین جور خون به در و در دیوار می پاشه بدتون نمیاد فرصت دیدنش رو از خودتون دریغ نکنید.

2 ایده از دیگران:

Saleh said...

نشستی فیلم ترسناکِ بکش بکش اونهم به زبان ژاپونی دیدی! من که فکرش رو هم نمی تونم بکنم!

Anonymous said...

من حاضر نمی شدم هیچ کس رو به خاطر این که خودم زنده بمونم بکشم