Wednesday, June 27, 2007

UFO تهران

مقدمه: ترجمه نعل به نعل UFO میشه "اجرام پروازی(پرنده) ناشناخته" که خیلی عبارن آشنایی نیست. در فارسی بشقاب پرنده نزدیک ترین عبارت به این مفهومه. اما از اونجا که لزوما این اجرام به شکل بشقاب نیستند بلکه به شکل مثلث هم گزارش شده اند این ترجمه هم قدری گیج کننده به نظر میرسه. خلاصه من مینویسم UFO شما هم با این مقدمه متوجه میشین منظورم چیه.

جناب دکتر مستند Out Of The Blue رو در ذیل نوشته ای معرفی کرده بودند که بسی ما را خوش آمد. اگر اینترنت با سرعت مناسب در اختیار دارید که فبها و نعم وگرنه ذغال مرغوب مصرف کنید حتی اگه وصال داد کک متالورژی بریزید تو مخزن اینترنت جواب بهتری میده.
بگذریم! در این مستند اشاره بسیار کوتاهی به مشاهده UFO در تهران میشه و خیلی سریع از این مطلب عبور میکنه. با این حال اتفاقی که در سپتامبر سال 1976 در تهران رخ داد یکی از مستندترین وقایعی است که در مورد UFO تا کنون ثبت شده است. به طور خلاصه پس از گزارشهای مردمی یک جنگنده F4 به سمت تهران حرکت میکنه و حضور شیئ در آسمان رو تایید میکنه ارتباط راداریش قطع میشه و در مهرآباد میشینه. جنگنده F4 دوم هم همین مساله براش پیش میاد. سعی میکنه جرم کوچکی از شی اصلی جدا شده بوده رو با موشک بزنه. که علاوه بر ارتباط راداری کنترل موشکش هم مختل میشه. فرار میکنه. مهرآباد میشینه.
مهمترین ویژگی های آن حادثه:
1- شی پرنده توسط چند ناظر در چند نقطه مختلف رویت شده است.
2- شاهدان عینی بسیار موثق هستند: ژنرال نیروی هوایی، خلبان هواپیمای جنگنده، فرد باسابقه در برج مراقبت
3- علاوه بر چشم شی پرنده بر صفحه رادار نیز دیده شده است.
...

منبع بر روی ویکیپدیا
لیست وقایع مرتبط با UFO

1 ایده از دیگران:

Anonymous said...

خلبان همو نهواپيما چند سال پيش با تلويزيون مصاحبه كرد ميگفت اينقدر پيشرفته بود كه غير از اين كه دستگاههاي اكترونيكيمون و از كار انداخت وسايل مكانيكيمونم ديگه كار نميكرد توي مجله ي همشهري جوان هفته ي پيش نوشته بود به خاطر نور اون شي همون خلبان ديد در شبشو از دست داده.