Thursday, February 3, 2005

وبلاگ بازی

از اونجا که من یه ITman واقعی هستم ، تو این فاصله بین دو ترم کلی اینترنت بازی کردم . یکی از مهمترین بازی هام وبلاگ بازی بود .
این بازی اینجوری که میری تو یه وبلاگ که می شناسی بعد از لینکهایی که داده با حال هاشو ( یعنی اونهایی که اسم با حالی دارن ) انتخاب می کنی و شروع می کنی به خوندن و دوباره لینکهای این یکی وبلاگ رو هم دنبال کنی و الی آخر . اگه چشات دراومد و کف از دهنت زد بیرون برنده شدی اگه نه باختی و جریمه ات اینه که بازی رو از اول شروع کنی . این بازی یه تبصره مهم داره و اون اینه که باید از ساعت 12 شب به بعد تلفن اشغال شه در غیر اینصورت وسط بازی باید بگی من موچم تا خط تلفن یکی دو ساعت بعد در اختیارت قرار بگیره .
مهمترین خاصیت این بازی اینه که با کلی آدم عجیب غریب ، با حال ، دیوونه و ... آشنا میشی و می تونی به بعضی هاشون لینک بدی تا کس دیگه ای که خواست وبلاگ بازی کنه زودتر کف کنه و برنده شه .
خاصیت دوم این بازی برای آدم هایی هست که فکر می کنن ITman هستن ولی وبلاگ ندارن و وبلاگ هم نمی خونن ( یعنی یکی شبیه خودم 4 ماه پیش ) . این افراد در طی این بازی متوجه میشن که وبلاگ ها و دنیا وبلاگها به اندازه وب سایتها مهم هستند و می فهمن اگه انگلیسیشون خوبه ، هست که باشه اینترنت برای خیلی از ایرانیها وبلاگ فارسی هستش و لا غیر .
از مضرات این بازی به اشغال شدن خط تلفن و هزینه اون ، کف آلود شدن صندلی و کیبرد و موس و ... می توان اشاره کرد . اما مهمترین عیب این بازی مشکل 24 است . یعنی چون روز 24 ساعت بیشتر نیست افراد یواش یواش از این بازی خسته می شوند و به همان تعداد لینکی که اضافه کرده اند اکتفا می کنند .
این بازی برای افراد تازه کار و بعضا بیکار بسیار جذاب است اما اونهایی که فکر می کنن خیلی می فهمن ( آدمهایی مثل خودم ) از مزخرفاتی که از ذهن بشریت تراوش می کنه خسته می شن و سعی می کنن همون وبلاگ خودشون رو به روز نگه دارن .

2 ایده از دیگران:

hezarbazi said...

http://www.1000bazi.com
نقد هزارويک بازي در سايت هزار بازي...!

تراوين said...

سلام.
من يك بازي بهتر سراغ دارم.
منم اهل وبلاگ بازي بودم تا اينكه:
با تراوين آشنا شدم.
يه بازيه ديوونه كننده. حتمن امتحان كنين.
براتون آدرسشو ميذارم.