Friday, February 4, 2005

تناسب رفتار و منطق

اگه جلوی یه گله گوسفند که دارن با هم حرکت می کنن یه مانع باشه همشون به ترتیب از روی اون می پرن . حالا اگه بعد از پریدن ردیف جلوی گوسفندها مانع رو بردارن باز گوسفندهای پشت سری می پرن . خیلی ساده چون از نفر جلویی خودشون مطمئن هستند که به یه دلیل پریده اونها هم می پرن و اصلا فکر نمی کنن ممکنه اون دلیل از بین رفته باشه . اگه وسط این گله گوسفند که به ترتیب دارن از روی هیچی می پرن یکی وایسا و خیلی ساده جلوی پاشو نگاه کنه ببینه چیزی نیست که بپره موجب میشه که نظم گله به هم بریزه و شاید همه گله متهمش کنن که تو گوسفند نیستی . شاید بهش بگن خیلی خری . اما من برای اون گوسفند احترام زیادی قائل هستم چون سعی می کنه رفتارش با منطق ( حداقل منطق خودش ) جور دربیاد .
وقتی یه بنده خدا بهت ایمیل میزنه که فردا اولین روز ترم دومه اما ما می خوایم تحصن کنیم تا به خواسته هامون برسیم برایه من یه معنی ساده داره و اون اینه که یه عده دانشجو یه مانع حس کردن و می خوان از روش بپرن و دوست دارن بقیه هم با اونها همراهی کنن و از روی مانع بپرن . اما من می خوایم سعی کنم رفتارم با منطق خودم جور دربیاد و نمی خوام با منطق دیگران رفتار کنم هر چند که دیگران منو متهم کنن که نظم رو به هم ریختی یا به من بگن خیلی خری . منطق من خیلی مهمتر از مزخرفات دیگرانه .

0 ایده از دیگران: