Monday, February 14, 2005

روز ولنتاین

من تا همین امروز نمی دونستم روز ولنتاین 14 فوریه هستش شاید الان هم دارم اشتباه می کنم . اما می دونستم یه روز آخرهای بهمن بر و بچه هایی که اهل یه سری برنامه ها هستن خیلی به گل فروشی و کارت های I Love You و از این جور چیزها علاقه مند میشن . فکر می کنم اولین بار مانی علیزاده بود که توجه منو به این قضیه جلب کرد .
نمی دونم چرا تو فرهنگ غرب علی الخصوص آمریکا فاصله بین عشق و شهوت ( Love & lust ) خیلی مشخص نیست و حتی تو ادبیاتشون بعضا به جای همدیگه به کار میرن . این عبارت first love kiss رو زیاد شنیدم ، حالا معادل فارسیش چه اولین بوسه عاشقانه باشه چه اولین بوسه عشق در هر دوحالت انگار این دوتا حتما باید هم باشن . اگه توی یه فیلم یکی به اون یکی به بگه I Love You برای اینکه مطمئن بشیم راست میگه یه صحنه حال و حول ( چه کم چه زیاد ) رو باید تحمل کنیم . مشخص تر از همه اینها عبارتی شبیه این جمله هستش : We made love all night اگه بخوایم معادل انگلیسی این عبارت رو بگیم دقیقا میشه : We hed sex together all night . یعنی دقیقا love و sex جای همدیگه به کار میرن . من که تا حالا عاشق نشدم و احتمالا از این جور عشق های فراوون این روزگار که همش چشم و ابرو و ناز اداست به سراغ من نمیاد اما فکر می کنم بتونم فاصله عشق و شهوت رو از هم تشخیص بدم .

0 ایده از دیگران: