Saturday, March 18, 2006

اراده می کنم که دیگر اراده ای نکنم

هرچند شما نمی توانید مرا ببینید من همواره به تماشای شما نشسته ام .
از آنچه مادر میگوید تبعیت کنید و او را به زحمت نیاندازید.
اگر هر دو بزرگ شدید مناسب ترین راه برای خود بجویید و ژاپنی های خوبی شوید.
به پدر دیگران حسادت مورزید؛ پدر شما الهه ای خواهد شد و همیشه مراقب شما خواهد بود.
در کنار هم به خوبی به سر برید، درس بخوانید و به مادرتان کمک کنید.
نمی توانم اسب شوم تا با شما بازی کنم، اما در کنار هم به خوبی به سر برید.
پدر شما مردی نیرومند بود که با بمب افکنی سنگین پرواز میکرد و تمامی دشمنان را شکست میداد.
همانند پدرتان بزرگ شوید و خوانخواه مرگ من.

از طرف پدرتان
به ماسانوری و کیوکو
(متن آخرین نوشته ناوبان یکم ماسونوبو کونو به فرزندانش)

چون نوشته از ژاپنی به انگلیسی و از انگلیسی به فارسی ترجمه شده احتمالا خیلی از حس و حال متن اصلی از بین رفته. علاوه بر این متن انگلیسی بسیار ساده است. ( مترجم انگلیسی اشاره کرده که متن خطاب به بچه های 2 و 5 ساله است و بسیار ساده نوشته شده اما من آگاهانه در ترجمه به فارسی قدری متن رو فاخرتر نوشتم)

از اونجایی که مساله اراده برام خیلی مهمه و فکر میکنم دنیا چیزی جز مجموعه اراده های بشری و الهی نیست چند مدتیه برای خودم یه پروژه مانند تعریف کردم با عنوان " اراده می کنم که دیگر اراده ای نکنم" بیشتر نگاهم متوجه کسایی که برای اعتقادشون حاضرن همه چیزشون رو فدا کنن. از اول بررسی گفته های سه گروه عمده تو ذهنم بود . 1- گروههای معروف کیمیکازه ژاپنی که در جنگ جهانی دوم با هواپیما خودشون رو به ناوهای آمریکایی می زدن 2- شهدای جنگ تحمیلی خودمون و 3- شهدای فلسطینی. اگه تونستم به هیتلر هم می پردازم چرا که اراده پولادینش منو شیفته خودش کرده ( از هیتلر خوشم میاد خیلی زیاد هم خوشم میاد ).
فعلا مشغول گروه اول هستم که حدودا اطلاعات به درد بخوری پیدا کردم. متاسفانه از وصایای شهدای خودمون چیز زیادی رو وب پیدا نکردم ( اول فکر می کردم کلی مطلب دم دسته اما انگار اینطور نیست نمی دونم با وجود این همه خرج و برج برای حفظ ارزشهای دفاع مقدس نمیشد ده تا وصیتنامه اسکن بشه - تایپ کردن پیشکش) از گروه سوم هم منطقا اطلاعات به سختی به دست خواهد آمد. امیدوارم عین خیلی از این پروژه ها که شروعش سریع پیش میرم وسطش بی خیال نشم.

اضافات افاضات : اگر منبعی برای وصایای شهدای خودمون سراغ دارید (ترجیحا روی وب) به بنده خبر بدین.

0 ایده از دیگران: