Tuesday, August 8, 2006

نگاهی به سرویس "نگاهی به وبلاگها"ی ایسنا

کاشف به عمل اومد که خبرگزاری ایسنا محبت فرموده و بخشی از نوشته "خورشید زمینی" رو در سرویس نگاهی به وبلاگهای خودش پابلیش کرده.(مطلب ایسنا را بخوانید).
بی تعارف بگم از این اتفاق خوشحال شدم. لحن نوشته ام کاملا رسمی بود و اساسا این قابلیت رو داشت که جایی غیر از وبلاگ (فرض کنید ویکیپدیا) هم در اختیار دیگران قرار بگیره و این برای من کلی موجب مسرت بود که این اتفاق بدون اراده من رخ داده. اما در کارشون چند ضعف عمده وجود داشت:
1- متاسفانه در نوشته به وبلاگ من لینک داده نشده. اگر اشتباه نکنم خبرنگاران حین ارسال پیامها، ادیتوری برای ایجاد لینک ندارند. با این حال نمیشه وبلاگها رو بدون لینک تصور کرد.
2- متاسفانه آدرس نوشته خورشید زمینی در متن پیام ارائه نشده بلکه به آدرس اصلی وبلاگ بسنده شده و طبیعتا اگر کسی بخواد اصل مطلب رو بخونه برای پیدا کردنش به مشکل مواجه میشه.
3- حداقل به عنوان نویسنده اون نوشته می تونم بگم مهمترین قسمت نقل قول نشده و دقیقا اونجایی که مقدمه تموم میشه و بدنه اصلی نوشته شروع میشه خواننده مطلب ایسنا با سه تا نقطه مواجه میشه. از سیاست خبرنگارهای این بخش ایسنا بی اطلاع هستم اما فکر میکنم انتخاب متن خیلی خیلی با سرعت انجام شده.

0 ایده از دیگران: