Saturday, January 7, 2006

لینک در برابر لینک - چشم در برابر چشم

الف : این داستان لینک دادن و لینک گرفتن اونقدر برای بعضی ها مهم هست که برن کامنت بذارن "نظر خودتان را راجع به تبادل لینک اعلام کنید." یعنی اگه لینک می خوای باید لینک بدی یا یه چیزی تو همین مایه ها ؛
تا امروز یه اصل کلی تو ذهنم بود که اگه با وبلاگی حال میکنی لینک بده تا بقیه هم بهش مراجعه کنن و احتمالا حال کنن همون کاری که در مورد آچار فرانسه ، در جستجوی کلمات ، ساده تر از آب ، نقطه ته خط و ... کردم . بعضی ها متقابلا لینک میدن عین آچار فرانسه و در جستوی کلمات و ... بعضی ها هم نمیدن که طبیعتا این وابسته به نوع نگاهشون ، وقت و خیلی چیزهای دیگه است که به هر تقدیر با لینک ندادن کیفیت وبلاگشون کم نمیشه . من حیث المجموع این سیستم گروکشی لینک در برابر لینک - چشم در برابر چشم به نظرم خیلی منطقی نمیاد .




ب : در توضیح المسائل علامه ویکی بدیا درقسمت مسائل متحدثه ذیل مساله لینک وبلاغی آمده است ، لینک دادن به وبلاغهای دیگر در صورتی که متضمن شری نباشد مستحب است اما لینک دادن متقابل واجب است مگر آنکه موجب مفسده ای گردد .
برای انجام امر مستحب به وبلاگ از پشت یک سوم لینک داده شد باشد که رستگار شویم .
برای انجام واجبات وبلاغی به وبلاگ دلنامه لینک داده شد باشد که رستگار شویم
در ادامه آمده است :
معامله بر سر لینک و انتظار بر اقدام طرفین مکروه است.
این قسمت دوم نشون میده هر چی در قسمت الف گفته بودم درست بوده .

2 ایده از دیگران:

Anonymous said...

اگر دلتان نمي خواهد هيچ معامله اي نبوده و من بخاطر اينکه شما لينک بدهي لينک نداده ام و براي لذتي بوده که از ايده هاي کوچکتان برده ام. من پيشنهاد مي کنم اگر واقعا از سر اجبار اين کار را کرده ايد سريعا اين کار به قول خود واجب را ترک کنيد.

Anonymous said...

انشالله که خیر است!