Saturday, July 2, 2005

جوایز وبلاگی - استاندارد وبلاگی

چند بار از طریق آچار فرانسه مزاحم ساده تر از آب شده بودم . اگه اشتباه نکنم یه بار هم گوگل ما رو برداشت برد اونجا . بعد از اینکه از طریق خبرچین متوجه شدم قراره فستیوالی ( نمی دونم این لغت اینجا کاربرد داره یا نه اما چون تو لوگوی پیشنهادی این واژه اومده از همین استفاده کردم ) وبلاگی برپا بشه هر روز یه سری بهش میزنم ( رفته تو لیست bookmarkهایی که اسمش رو گذاشتم reading daily )
با وجود اینکه این جور حرکتها رو خیلی میپسندم و فکر می کنم میتونه در ارتقا کیفیت وبلاگها موثر باشه . یه جورایی شبیه EFQM که سیستم جایزه دهی اروپایی مدیریت کیفیت بر اساس یه سری معیارها مشخص تو چند تا شاخه اصلیه . اما اون چیزی که به نظرم مورد توجه قرار نگرفته بحث معیار و استاندارده . من فکر می کنم قبل از اینکه لوگو و جوایز و ... مشخص بشه باید معیارها و سنجه های کیفیت معلوم شده باشه . توجه به ایجاد یک استاندارده که می تونه افزایش کیفیت رو به همراه داشته باشه .
به نظرم با توجه به فابلیت های اینترنتی موجود خیلی خوب میشه از عقل جمعی استفاده کرد تا به یک استاندارد حداقلی رسید که مسلما بعدها قابل تغییره .
خلاصه : اول تعیین کنید ( کنیم ) وبلاگ خوب یعنی چی بعد جایزه بدیم .

اضافات افاضات : به نظرم یه مشکل کوچیک این وسط وجود داره که ممکنه کل کار رو بعدها ضایع کنه این مشکل تفکر بعضی از وبلاگ نویس های قدیمی تره که بعضا فکر می کنن بزرگ یه قوم هستن . این رو از اونجا میگم که بعضی از جوایز پیشنهادی همچین حسی رو متبادر می کرد .

0 ایده از دیگران: