Tuesday, April 19, 2005

دردلهای شبانه

از ساعت 9 تا 12 یه ریز بحث کردم . خیلی دلم میخواد بنویسمشون اما حالش رو ندارم .وقتی با 3 نفر که سرشون به تنشون میارزه رو در رو بحث می کنی و چیزی عایدت نمیشه اختمالا نوشتن یه پست طولانی هم دردی از کسی دوا نمیکنه . به هر حال شعار این وبلاگ اینه که من برای خودم می نویسم نه برای دیگران .
شاید من خیلی دیدگاه های رادیکال دارم . شاید هنوز داغم . ممکنه تو زندگی روزمره گیر نکرده باشم . نمیدونم .
نمیدونم تا کی میتونم ایده ال هامو حفظ کنم . تا کی می تونم بگم هر کس هر کاری از دستش بر میاد باید بکنه . تا کی باید بگم لا یکلف الله نفسا الا وسعها مهمترین معنیش اینه که یکلف الله الناس بوسعهم . ماها به اندازه وسعمون تکلیف برای خودمون قائل نیستیم شاید اصلا برای خودمون تکلیف قائل نیستیم .
به نظرم یکی از مهمترین نمودهای حق الناس اینه که هر کس هر کاری می تونه برای بهبود جامعه اش انجام بده نباید دریغ کنه . اونهایی که به آخرتی اعتقاد دارن این قضیه رو جدی بگیرن و اونهایی که ندارن یادشون باشه خیلی وقتها اصلاح جمعی موجب راحت زندگی کردن فرد فرد اعضای جامعه میشه . خلاصه بیشترین نفع شخصی در نفع جمعی میتونه باشه .

0 ایده از دیگران: