Tuesday, April 26, 2005

احترام

ممکنه تو کشور خودمون هر بلایی که دلمون بخواد سر گاو بیاریم اما وقتی هند هستیم نباید به گاو بی احترامی کنیم فقط و فقط به خاطر اینکه اون موجود مورد احترام یه عده آدمه دیگه است .
اگه تو معابد تایلند میمونها دوربین شما بدارند و ببرند بالای درخت شما حق ندارید به سمتشون چیزی پرتاب کنید چون اون میمونها مورد احترام آدمهای اونجا هستن
مکه که بودم چند نفر موقع طواف زیارت عاشورا می خوندن که اول و ثانی و ثالث رو لعن میکنه . اصلا نمی خوام تحلیل تاریخی کنم که چرا همچین رفتاری از بعضی ها سر میزنه . تنها حرفم اینه که اگه ابوبکر و عمر مورد احترام یه عده آدم هستن ما هم باید بهشون احترام بذاریم ( به خدا ابوبکر و عمر از صحابه های بزرگ پیامبر بودن ) .
بحث شیعه و سنی پر از تعصب ها و کج اندیشیهای بی منطقه . فکر می کنم در طول تاریخ اگه هر دو دسته به اعتقادات و مقدسات همدیگه احترام می ذاشتن و اگه از طرف مقابل بی احترامی میشد با بی احترامی جواب نمیدادن الان وضع مسلمونها خیلی بهتر از این ها بود .
من خودم باید یاد بگیرم به نظرات دیگران احترام بذارم .
من خودم باید یاد بگیرم به اعتقادات دیگران احترام بذارم .
من خودم باید یاد بگیرم به مقدسات دیگران احترام بذارم .

0 ایده از دیگران: