Thursday, June 9, 2005

انتخابات1 : موضع ما در برابر انتخابات

چون نزدیک امتحانات و انتخابات شدیم سعی می کنم کمتر بنویسم و بیشتر به انتخابات بپردازم .

اکثر ایرانی ها در مقابل انتخابات یکی از موضع های چهارگانه زیر رو دارن :
1- ما تو انتخابات شرکت نمی کنیم . چون با شرکت در انتخابات به نظام موجود مشروعیت میدیم . چون اگه رای بدیم با وجود اینکه شرایط همون شرایط قبلیه و هیچ تغییری رخ نمیده اما یه عده استدلال میکنن میزان رضایتمندی از نظام بالاست . چون کلا با روحانی ( معمولا از واژه آخوند استفاده میشه ) مشکل داریم و ...
2- ما تو انتخابات شرکت می کنیم اما رای سفید میندازیم . چون با شرایط موجود و نظارت استصوابی موافق نیستیم به علاوه هیچ کدوم از کاندیداهای تایید شده کارایی لازم رو ندارند . ما با رای سفید خود اعلام میکنیم که از حقوق شهروندی خود آگاهیم اما شرایط موجود را نمپسندیم و ...
3- ما اگه حسش باشه تو انتخابات شرکت می کنیم اگر هم نباشه شرکت نمکنیم . ما اگه فکر کنیم کسی ممکنه مشکلات ما رو حل کنه میام وسط بازی اگه نه از تلوزیون بازی رو تماشا می کنیم . ماها حساب کتاب نداریم . دوره دوم آقای خاتمی یهو عشقمون کشید بیایم رای بدیم ...
4- ما حتما در انتخابات شرکت می کنیم . شرکت در انتخابات وظیفه شرعی هر ایرانی است . ما برای اینکه به جهان ثابت کنیم راه انقلاب تغییر نکرده است با رای خود مشت محکمی بر دهان یاوه گویان میزنیم و ...

بعضی از ایرانی ها تو این دسته بندی قرار نمی گیرن مثلا من خودم جزء ایرانیهایی هستم که رای میدم چون فکر می کن بالاخره یکی از کاندیداها انتظارات من رو بیشتر برآورده میکنه پس من اگه شرایط موفق شدنش رو فراهم نکنم به خودم لطمه زدم یا یه قشر دیگه که حتما رای میدن چون آقای کاندیدا پسرخاله پسر عموشونه و اگه آدم پسر خاله پسر عموش رئیس جمهور باشه میتونه از بعضی از مزایا استفاده کنه . با وجود این به نظرم 4 دسته ای که ذکر کردم بیشتر از 90% مردم ایران رو پوشش بده . بعدا راجع به این دسته ها بیشتر می نویسم .

0 ایده از دیگران: