Thursday, June 16, 2005

ما باید خودمون رو قوی کنیم

تو قیل و قال تمام بحث های انتخاباتی که نوشتم یه مطلبی که به نظرم کلید حل بیشتر مشکلات ماست نا گفته موند .
اگه مشکل زیاد داریم بخش زیادیش ناشی از ضعف دولت نیست ، ناشی از ضعف خود ماست . مشکلات جامعه ما ناشی از نیتهای غلط و عملکرد نادرست خودمونه . اگه هر کسی خودش رو قوی کنه ، اگه هر کسی نیت های خودش را با اونچه که فطرتش می گه هماهنگ کنه ، اگه هر کس عملکرد خودش را در راستای وجدان خودش قرار بده و ... ما طبیعتا جامعه قوی و رو به جلویی خواهیم داشت . اما اگه ما ( تک تک افراد جامعه ) تغییر نکنیم و کما فی السابق آنچه رو که برای خودمون نمی خوایم برای دیگران بخوایم و برعکس ، بهترین دولت های دنیا هم نمی تونن تا ثیر چندانی در بهبود شرایط ما داشته باشن .
ما یه عمره دنبال چوپون خوب می گردیم در حالی که راه درست اینه که از این زندگی گوسفندی بیایم بیرون و سعی کنیم چوپون خودمون بشیم و مراقب رفتار خودمون باشیم .
به نظرم دولت خوب دولتیه که افراد جامعه رو به سمت چیزهایی که بالا گفتم سوق بده . نفری 50 هزار تومن ، مشکل کار جوانان و ... اگه فهم پشت سرش نباشه خودش مشکلات جدید تولید میکنه . اگه دولت فرصت کاری برای همه جوونها به وجود بیاره اما جوونها بر اساس زیر آب زنی و پشت هم اندازی کار کنن مشکلات ما حل میشه ؟ جامعه اقتصاد پویایی پیدا می کنه ؟

ما باید خودمون رو اصلاح کنیم . ما بیاد خودمون رو قوی کنیم .

1 ایده از دیگران:

Anonymous said...

ایشالا این انتخابات تموم شه !

راجع به نظرت در مورد ویکی پدیا هم کاملا موافقم البته الان نسبت به 3 سال قبل خیلی خیلی بهتر شده